Freaky Friday

Idag har varit en något... surrealistisk dag. Imorse när jag vaknade hade den nedrans förkylningen återigen tagit ett ordentligt grepp - ja, faktiskt så pass mycket att hela halsen kändes igenmurad och min ljuva stämma hade ersatts av en dov basröst. Sjuk eller inte så finns det inte tid att vara hemma, så när jag väl kom till jobbet hade jag besök från ett av företagets andra bolag. Besöket var jag beredd på sedan tidigare, vad jag däremot inte visste var att allting var på engelska. Blev lide ställd i början över hur jag skulle kunna förklara rutiner och arbetssätt (som är nya sedan i juni för mig också) på ett lättbegripligt sätt. Och på engelska. Med nasal och raspig whiskeyröst. Hur som haver gick det faktiskt mycket bättre än vad jag från början hade trott, och bara en sån sak fick mig att växa minst 3 centimeter där i den höj-och-sänkbara kontorsstolen. 
 
High five, Linda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback