Bokslukerskans comeback

Sedan jag blev klar med plugget i somras har jag äntligen fått tid att re-connecta med bokmalen i mig. Jag älskar ju att läsa och bli alldeles uppslukad av en riktigt bra bok, men sanningen att säga fick det dära stå tillbaka när kurslitteratur och tentaångest stod i fokus i perioder. Något av det bästa med att vara färdigutbildad är utan tvekan att vara ledig när man väl kommer hem från jobbet!

Denna sommar har jag alltså plöjt igenom en hel drös litterära pärlor. Mina böcker och jag har vart tillsammans långa stunder på balkongen, vi har slått följe på tåget och vi har rest land och rike runt. Vi har kopplat av på spa i Belgrad, vi har slappat i hamnen i Dubrovnik och vi har somnat ifrån varandra under trötta nätter.

Sommar har blivit höst och numera kurar vi upp i fåtöljen tillsammans med en filt och en kopp kaffe. Min nyaste följeslagare heter Ove och är skriven av Fredrik Backman, och den dära Ove får mig att skratta högt och ofta här på Sockengatan. Ett fint sällskap, må jag säga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback