Kanelbullens dag

Idag är det ju kanelbullens dag och för att kunna fira ordentligt tillbringade jag hela kvällen med min kära KitchenAid igårkväll. Med facit i hand bör man ifrågasätta det receptet som jag följde, för döm av min bestörtning när degen fullständigt flöt ut över hela det mjölade bakbordet när den lämnade bunken. Mjöldoseringen kan inte ha varit rätt för fem öre, och mitt i kalabaliken som uppstod fick jag ösa i nästan det dubbla medan jag med panik i rösten fick tillkalla assistans av Björn som redan gått och lagt sig...
 
Nog för att detta snedsteg är svårt att tro på när man ser bilderna, så vi låter det stanna vid det. Goda blev de i alla fall och det är det som är huvudsaken!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback