13 mars

Döm av min förvåning då jag vaknade av (o)ljudet från snöplogen imorse. Senast igår var det ju vår och solsken, men idag hade verkligheten förvandlats till ett vinterland med rejäl snöstorm. Jag hade inget annat val än att missnöjt hänga tillbaka vårjackan och solbrillorna i garderoben och istället pälsa på mig både mössa, halsduk och vantar. Varken snöstorm eller en brand i Glumslöv som skapade kaos i tågtrafiken kunde hindra mig - idag stundade paneldebatt om det digitala samhället!
 
Efter omdirigering via Teckomatorp och Kävlinge anlände jag långt om länge till Lund för att möta upp Anders. Alert som han är hade han nämligen uppmärksammat en notis i gårdagens tidning om paneldebatten på Pufendorfinstitutet. Med anledning av vår kommande c-uppsats var vi väldigt intresserade av vad forskarna hade kommit fram till gällande det digitala samhällets hot och möjligheter och det blev väldigt intressanta seminarium som gav oss många användbara infallsvinklar på vårt kommande problemområde. Det kliar i fingrarna att dra igång med uppsatsarbetet nu, och med dryga veckan kvar av nuvarande kursens affärsutveckling är det verkligen nära! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback