WTF

Vissa morgnar blir det bara fel. Nummer ett på den listan var att alarmet skulle ringa redan klockan åtta, nummer två följdes upp med att allt blev kaos. Jag hade börjat ladda hem en iOS-uppdatering igårkväll innan jag somnade, vilken låg på och uppdaterade under natten. Ett jäkligt dumt beslut, såhär i efterhand.

Klockan åtta började alarmet tjuta likt ett flyglarm i sovrummet. Något sömndrucket slog jag ut min arm för att tysta ner det hela, vartefter jag istället slår bort pin-inmatningen som krävdes efter mobilens omstart i natten. Alarmet tilltog med en allt mer intensiv styrka och mitt annars något instabila morgonhumör gick fullkomligt utför. Mobilen hade lyckats fastna i ett omöjligt läge där det inte gick att stänga av alarmet och det inte gick att starta om mobilen förrän jag lyckades minnas mitt lösen till Apple. Godmorgon, världen!

Med mobilen fast i ett tillstånd av limbo och en flickvän förvandlad till en ilsken godzilla tvingades även stackars Björn bevittna infernot. När jag långt om länge lyckats återställa lösenordet, låsa upp pinkoden och till slut stänga av alarmet förstod jag verkligen innebörden av att vakna på fel sida. Då jag sedan stapplade upp, drog upp persiennen och såg att det ösregnade kände jag nästan att det var lika bra att somna om igen.

Morgonstund har inte alltid guld i mun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback