En lördagskväll i Eslöv

Tja, det där med vädret slog ju helt fel. Det dröjde inte många timmar efter mitt optimistiska blogginlägg i fredags förrän marken återigen färgats vit av snön... Fast vem kan väl hänga läpp över vädret när det vart så många andra ljusglimtar i helgen?
 
I lördags var det nämligen dags för årets omgång av melodifestivalen att gå av stapeln. Direkt efter jobb begav jag mig i raketfart ner till Knutpunkten för att ta tåget till Eslöv. Där väntade nämligen mellomys hos Joppe tillsammans med Månsson, Johanna, Elin och Sara. Vi var väl inte jätteimpade av startfältet direkt, men efter att ha tippat mer eller mindre rätt på utfallet var David Lindgren och Yohio klara för finalen. Och vi, vi var klara för högljutt skratt åt diverse dråpligheter, underhållande historier om försäljare som knackat dörr och spekulationer kring både bröllopssång och begravningsmusik. En blandad kompott, minst sagt!
 
En höjdpunkt för kvällen var för övrigt vetskapen om den beryktade Knivbaren som onekligen satt Eslöv på kartan. Då jag och Månsson blev strandade på hemvägen på grund av dryga förseningar med tågen var vi riktigt taggade på att spana in vad den där Knivbaren var för tillhåll. Tack vare vår goda självinsikt insåg vi dock att vi varken var klädda tufft nog eller var utrustade med lämpliga tillhyggen för besöket i fråga. Det närmaste vi vågat oss hade nog varit att låtsas-checka-in på Facebook, så det hela fick helt enkelt vara. Knivbar och Eslöv i en och samma mening är faktiskt tillräckliga skäl att vara lite skeptisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback