BFF

Igårkväll duggade skrattsalvorna tätt här i tv-soffan! Tisdag innebär mitt, just nu, absoluta favoritprogram Maria & Mindy BFF och jag kan inte annat än att älska Montazami. Därom råder det väl inga tvivel förresten, med tanke på att Marias bok pryder tavellisten i köket och att jag helt seriöst börjat överväga huruvida vår lägenhet är redo för en tassel eller två. 
 
I vilket fall, de båda väninnorna fortsatte sin Sverigeresa med en tripp till ishotellet i Jukkasjärvi. Dialogen som utspelades på plats hör redan till klassikerna:
 
Först fick vi reda på att vi skulle sova i igloon, sen tog de ifrån oss den enda trygghet vi hade
- vårt smink!
 

Som om inte detta vore nog fortsatte dramatiken med problematiska blixtlås i sovsäckarna. Helt osökt kom jag plötsligt att tänka på djungelvandringen i Chiang Mai då jag och Martina tilldelades ett fallfärdigt myggnät som var mer som ett håligt mjärde än ett motståndskraftigt skyddsnät. Kampen för att svepa nätet om oss där i hyddan kommer jag aldrig att glömma!
 
 
 
Bild lånad från www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article16072537.ab?teaser=true

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback