Att resa eller inte resa?

Den här veckan ägnar jag åt att lösa världsproblem med 2000 ord. Det är nämligen dags att skriva reflektionspapper om sambandet mellan samhällsförändringar, mobilitet och klimatförändringar och det ligger därmed på min lott att reflektera kring hur vårt ökade resande påverkar miljön. Riktigt intressant måste jag säga!
 
Precis som man kan ana är det ingen enkel uppgift. Flyget har fått något av en särställning i fråga om att komprimera avstånd och att kunna resa obehindrat är något som vi mer eller mindre vant oss vid att ta för givet. Lägg dessutom till det paradoxala i att en del flygbolag hävdar att det inte alls är så farligt för miljön att flyga, så kan resandet motiveras och resenärernas ångest lättas. Jag skulle kunna fortsätta detta inlägget hur långt som helst, men jag har ingen större lust att råka spilla över tips till någon kursare. Jag nöjer mig med att säga att jag börjar närma mig åtgärdsförslag som jag känner mig nöjd med. Med workshopen imorgon hoppas jag få bra feedback som kan utveckla mitt papper ytterligare. På fredag lämnas det in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback