Falkenbergs strandbad

För några dagar sedan var det dags att fira Björns födelsedag - en gång till! Jag gav honom nämligen ett dygn på Falkenbergs strandbad i 25-årspresent, och det var verkligen hur uppskattat som helst av både honom och mig.

Jag hade valt spapaketet Ivory till oss, och det första som väntade vid välkomnandet på Retreat Club var en fluffig morgonrock och ett glas champagne. Därefter var det dags att kliva in i spaet, vilken var uppdelad på sju olika rum där man gjorde behandlingarna på varandra. Alltifrån fotbad, basturitualer och isskrubb till hamam, rasul och oljebehandlingar fick vi ta del av, vilket avrundades med avkoppling framför brasan i relaxavdelningen. Tre timmar senare var vi alldeles lena och fräscha!

Framåt kvällen väntade trerättersmiddag nere i hotellets restaurang, och på menyn stod det confiterad pilgrimsmussla följt av brässerad ibericokarre och en dessert på hallonmousse med kanderade nötter. Verkligen en urmysig avrundning på kvällen!

Efter en god natts sömn började den nya dagen med hotellfrukost. Mätta, nöjda och otroligt bortskämda vände vi sedan hemåt och tog avsked av Falkenberg.

Jag kan verkligen rekommendera ett besök på Strandbaden för en fantastisk och annorlunda spaupplevelse där charmen verkligen är att man gör behandlingarna på varandra. Många skratt avfyrades under hamambehandlingen där det svingades handdukar till höger och vänster. Måste upplevas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback