Underbara vardag

Idag har vart en händelserik dag. I morse var det dags för den andra föreläsningen med tema strategi och branschanalys, och därefter stack jag och Anders bort till Campus för att plöja igenom caset vi ska ha på fredag.

Det roliga var när jag skulle kila ner och sälja mina böcker sen förra året till en av mina kollegor och under tiden lämnade väska, mobil och alla mina tillhörigheter i salen hos Anders. När jag kommer tillbaka en stund senare upptäcker jag att salen vi suttit i numera har ockuperats av en hel klass från okänd typ av studieinriktning och att Anders är försvunnen. Här och nu inleds en febril jakt på vart han kan ha tagit vägen och i vilken sal han kan tänkas vara. Aldrig förr har Campus känts så stort som då!

Efter ett okänt antal minuters virrvarr mellan fem olika våningsplan och ett panikartat försök till kontakt via Facebook kunde jag slutligen hitta honom i rätt sal. Ett gott skratt åt eländet blev det allt!

Dagen har därefter fortsatt med plugg här hemma och en kväll som avrundades med middag i Råå dit mamma och pappa åkt med husvagnen ett par dagar. Riktigt mysigt slut på dagen - nu är jag sådär härligt trött och ser fram emot en god natts sömn.

Mitt panikmeddelande på Facebook får sätta punkt för kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback