Stickningens comeback

Idag har det varit riktigt höstväder... Regnet har öst ner under större delen av dagen, det har blåst ordentligt och varit allmänt grått och tråkigt. Då gäller det att göra det bästa av situationen och passa på att vara inne utan att ha dåligt samvete!

Min dag inomhus har innehållit stora doser plugg, ett träningspass och en runda på Väla med Björn. Inne på Panduro fick jag plötsligt ett infall att jag minsann skulle börja sticka igen, så sagt och gjort vände jag hemåt med ett gäng garnnystan i påsen!

Med stickorna i högsta hugg fick jag sedan fräscha upp kunskaperna med hjälp av pedagogiska instruktioner på Youtube. Det gick väl minst sagt knaggligt i början, men rätt som det var så bara satt skillsen där i handen. Det var som jag aldrig gjort något annat och nu går det hela av bara farten. Återstår att se vad stickningen kommer bli för något - sist jag stickade var planen en halsduk men som resulterade i inte mindre än en vante... Kan bli spännande det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback