Fredag, lördag & söndag

Efter en intensiv första vecka tillbaka i skolbänken var helgen riktigt välbehövlig! Efter fredagens praktikfallsdiskussioner höll jag helg genom att börja med ett besök hos frisören. Det gjordes väl inga radikala förändringar direkt då det mest var topparna som klipptes, men det kändes ändå skönt att göra sig av med det slitna och bli lite extra höstfin!

Fredagen fortsatte sedan med att jag tog tåget till Lund för att möta upp Sandra. Nu väntade nämligen fredagsmys för hela slanten, vilket började med en shoppingtur på Nova. För min del blev det ett par riktigt snygga höstskor/stövletter som kommer bli helt perfekta att börja använda så snart det blivit lite kyligare i luften - visst är väl hösten en alldeles utmärkt tid att uppdatera garderoben en aning?! Kvällen fortsatte med middag och film i form av komedin "Cockpit" - en riktigt rolig film som varmt kan rekommenderas!

Min helg fortsatte med jobb på lördagen med en händelserik dag som gick så fort att man nästan inte hann blinka. Med samma hastighet hoppade jag sedan på tåget direkt efter att jag slutat och begav mig till Emmi i Hjärup. Väl där bjöds det på trerättersmiddag med tema raw food och en meny bestående av gazpacho, raw food tacos och hallon- persikosorbet. Gudomligt! Förutom detta innehöll kvällen höga skratt åt Oldify-appen - hoppas verkligen man kommer åldras med värdighet!

Söndagen idag har slutligen stavats en härlig powerwalk tillsammans med Edona. En och en halv mil traskades det på och vi passade på att inspirera varandra ordentligt till att ta tag i alla livets möjligheter och våga testa nya grejer den här hösten. Med detta insåg vi båda att man borde hitta en hobby att förkovra sig i och verkligen engagera sig till hundra. Jag lovar att delge er det när jag väl kommit på det och ser fram emot en grymt rolig höst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback