TGIF

Idag har vart en kreativ dag! Min dag började redan tidigt imorse med Frukostklubben och mingel med Helsingborgs näringsliv. Morgonens föreläsning gjordes av Visit Sweden som pratade om hur Sverige som varumärke marknadsförs utomlands, däribland genom fiktionsturism med kopplingar till film och litteratur. Verkligen en intressant och inspirerande start på dagen!

Dunkers ersattes sedan av Campus och det var dags för diskussioner kring veckans praktikfall. Betydligt lugnare sådana den här veckan, ska tilläggas. Till skillnad från de tidigare veckorna skrivs dessa arbeten i grupp och redovisas i form av skriftligt inlämnade case. Därför var det en ganska smärtfri redovisning idag och efter att vi slutat hoppade jag snabbt på tåget med Lund som destination.

Eftermiddagen tillbringade jag därefter med Sandra. Vi passade på att kombinera så pass skilda aktiviteter som att färga mitt hår och att åka på en riktig nostalgitripp i form av "Bert" på tv. En perfekt fredag som dock byttes ut till ett smärre helvete i takt med att jag nådde Helsingborg igen...

Inte nog med att det redan ösregnade så fick jag även, typ, 250 liter vatten nerstänkt över hela mig från två bilister som dundrade förbi i en farlig fart vid vägkanten. Jag skrek ett riktigt avgrundsvrål i ren aggression, jag hytte med näven och ville nästan bara börja gråta. Med en sån avslutning var det tur att dagen varit awesome annars...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback