Myspys

Som ni kanske läste igår blev det tidig uppstigning imorse för att åka på invigningen av nya Mediamarkt på Väla. Jag måste säga att jag började ifrågasätta mitt omdöme då alarmet ringde 05.10 imorse, men tjugo i sex blev jag upphämtad av Kicki och Jonas. Förväntansfulla och ivriga sällade vi oss till kön utanför det röda varuhuset och då klockan slog sex stormade vi in tillsammans med alla tekniknördar och prisjägare. Ett pistolskott för att liksom markera öppningen var nog det enda vi saknade!

Så vad blev det då för några fynd som skulle väga upp för det tidiga uppvaknandet? Ett styck våffeljärn och en styck stekpanna. Innan jag fortsätter storyn ska det tilläggas att jag blev löjligt glad för min Tefal stekpanna för ynka 29 kronor, bara för att komma hem och inse att det inte funkade för induktionshäll. Så var det med det fyndet!

Med tanke på den tidiga morgonen var det nog inte särskilt konstigt att jag somnade om så fort jag kom hem igen och fullständigt försov mig till föreläsningen. Dagen fortsatte däremot på bästa sätt med att mamma och pappa kom och hälsade på! Efter lite kaffe körde vi ut till Väla där jag agerade smakråd för både jeans och jacka, följt av en tur till Ikea för att köpa vår efterlängtade fåtölj. Sist vi var där och skulle köpa den gick den ju inte in i bilen, så nu såg vi till att utrusta oss med lånesläp och grejer.

En urmysig dag, med andra ord, som alldeles nyss avslutades framför Big Brother i den fantastiskt sköna fåtöljen. Livet är bra fint, alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback