En rolig grej

Följande episod utspelade sig på Willys då det primära syftet var att köpa nytt kaffe. Valet av kaffesort vållade viss huvudbry och jag, i min trångsynthet, kunde bara urskilja två möjliga alternativ: det vi hade sist eller det vi brukade ha annars. Björn kom dock med det vågade förslaget att vi skulle prova något nytt och vips så hade Mollbergs blandning åkt ner i kundkorgen.

Ett par hyllmeter senare redogjorde Björn att han minsann ville ha ärtsoppa på menyn inom det närmaste. Trots min skepsis hamnade även ärtsoppetuben i korgen och jag kunde inte låta bli att pika honom om att han även borde kasta ner en Bridge-blandning när han ändå var i farten.

Pensionärsvarning var det ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback