Måndagsbestyr

I detta nu ligger jag precis sådär lagom trött under täcket i sängen. Imorse såg jag nämligen till att vara uppe med tuppen för att hinna med allt det där jag tänkte göra.

Det hela började med min sedan igår efterlängtade frukost. Som jag skrev igår serverades det nämligen nybakat bröd, och vilken frukost kan väl vara godare än det? (Dum fråga förresten, alla vet ju att hotellfrukost slår allt. Jag tar tillbaka det).

Efter frukosten fortsatte jag dagen med att putsa fönster. Nu är det ju ingenting man gör av ren vilja och glädje, men nu var det verkligen akut. Jag passade ju på att putsa fönstrena ordentligt i samband med första advent sist, men dagen efter jag hade stått där och putsat och fejjat kom det ju en storm... Sen var inte fönstrena så fina längre.

Dagen fortsatte sen med en löptur i Barnens skog. Var verkligen, bortsett från kylan, en riktigt härlig dag idag med massa solsken. Kändes riktigt gött med lite frisk luft och köldbitna kinder!

Kvällen har sedan inneburit ett par timmars jobb. Med facit i hand har jag ju faktiskt hunnit med en hel del idag, så inte undra på att man är lite trött.
Imorgon kommer Emmi och det ska bli så skoj att jag nog ska somna nu på studs så det blir imorgon jättefort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback