Browneyed girl

Det hände en riktigt rolig grej när jag jobbade i måndags. Jag stod som kassavärd vid snabbkassan när en kund plötsligt gick fram mot mig och började råstirra in i mina ögon. Först tänkte jag om det var någon jag kände och som jag borde känna igen, men det gick helt enkelt inte att placera honom. Den intensiva blicken fortsatte, vartefter kunden i fråga bad att få veta var jag köpt mina linser. Något paff klargjorde jag för honom att det minsann var äkta vara - ett faktum som han helt bestred.

Ett par minuter senare då kunden betalat och var klar i kassan kom han återigen fram och krävde att få veta sanningen. Då jag för säkert tionde gången försvarade mina naturliga bruna ögon meddelade han att han minsann skulle lägga mitt namn på minnet. Det kändes lite som om den underförstådda meningen var i stil med att "får jag reda på att du lurat mig så vet jag vem du är".

Jag valde att ta det som en komplimang, slängde lite extra med håret à la Wella-reklamen och log förnöjt. Nog är de där ögonen en effektiv resurs, alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback