Helgen i Harlösa med omnejd

En riktig myshelg har jag haft! Det hela började i fredags med att jag och Björn stack bort och lirade badminton. Efter att jag spöat min pojkvän (ja, det var jag som dömde och bestämde poängfördelningen) tog jag tåget till Lund för att åka till min syster. Inledde med en tur till Nova för lite shopping - lyckan är när man hittar örhängen på 70%-s rea som får följa med hem i påsen!

Efter shoppingturen åkte vi hem till Sandra och Anders. Här och nu bekantar jag mig med deras nya familjemedlemmar i form av två utsöta katter, till en början var jag lite skraj med tanke på mina traumatiska barndomsminnen (varje gång jag sprang ut och lekte blev jag fullständigt attackerad av en av grannens katter, drar den fasansfulla historien en annan gång!) men dom var faktiskt hur mysiga som helst. Kvällen fortsatte med att vi lagade god middag och kollade film, riktigt fredagsmys med andra ord!

På lördagen körde jag och Sandra vidare hem till Harlösa och mamma och pappa. Var väl i julas jag var hemma sist nu, så det var skönt att komma hem ett tag och bli ompysslad av familjen! Mesta delen av lördagen ägnade jag och mamma till att kolla på fantastiska "Tre kronor" innan det var dags för mig att göra mig ordning inför kvällen.

Lördagskvällen innebar schlagerkväll och middag hemma hos Caroline i Eslöv tillsammans med tjejerna. Vi var alla helt eniga om att det var helt rätt bidrag som gick vidare till Globen, även om jag fortfarande sörjer att Di Leva missade andra chansen. Förutom schlagern passade vi på att kolla galna klipp på YouTube, uppdatera varandra om våra liv och ha allmänt mysigt. En urtrevlig kväll som slutade med en smått dramatisk hemfärd över heden i Tvedöra!

Söndagen sedan stavades en heldag i pyjamas och avsnitt efter avsnitt av "Tre kronor". Det har verkligen vart hur mysigt som helst att vara hemma hos familjen och bara haft en lugn helg med inga måsten. Stannade en natt till innan jag i förmiddags åkte hem till Helsingborg och tog tag i det där plugget igen.

Tack för en urmysig helg, alla inblandade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback