Happy Valentine's day

Jag har en bekännelse. Den som letar igenom mina gamla blogginlägg ett par år bakåt i tiden kan säkert utan allt för stora kraftansträngningar hitta väl valda ord om vad jag tyckte om alla hjärtans dag tidigare. Lägg märke till "tyckte" och "tidigare". Det är här bekännelsen kommer in i bilden.

Jag har mognat de senaste åren. Alla hjärtans dag handlar inte, som jag då skrev argt och ilsket, om att butikskedjor ska tjäna pengar och man ska göra sig till en särskild dag för den man tycker om. Nej, för mig är det som vilken dag som helst. Det handlar om att, precis som alla andra dagar, visa uppskattning och omtanke till sina nära och kära.

Idag är egentligen ingen särskild dag, det är en dag som någon annan. Och det har vart en bra dag!
Jag och Björn har lagat utsökt quinoa- och avokadosallad och vi har myst i soffan framför filmen "Crazy stupid love". Det är vardagslyx för mig!

Så passa på att visa omtanke för de som betyder nåt extra - varje dag. Att hävda att alla hjärtans dag skulle vara överskattad och koncentrerar kärlek till en särskild dag är bara korkat, tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback