Ett nytt försök med helgen

Okej, vi gör ett nytt försök med det där inlägget om helgen. Denna gången ska jag se till att kopiera det minst tre gånger innan jag trycker på publicera-knappen. Bara för att.

I fredags kom Emmi och Månsson hit på middag och det serverades bakad potatis med lax- och skaldjursröra följt av en vit chokladmousse med hallon- och blåbärssås. Desserten var hämtad från den nyinköpta Halv åtta hos mig-kokboken som jag fyndade på bokrean i veckan och den var verkligen helt magisk god! En helt underbar kväll tillsammans med mina fina.

Lördagen sedan stavades tentaplugg på dagen. Nu på onsdag (läs imorgon) är det nämligen dags för tentan i metod och vetenskapsteori, så det var hög tid att se till att få koll på alla begrepp och formler. Kvällen blev däremot desto roligare då det var dags att fira Chris födelsedag. Vi hade en supertrevlig kväll på kinarestaurangen i Eslöv där Julia för övrigt stod för kvällens (och förmodligen århundradets) kommentar. Hon passade nämligen på att vänligt men bestämt informera kyparen om sin nötallergi och att det var ytterst viktigt att det inte kom i närheten av hennes tallrik. Och, för att citera, "helst inte tallriken heller". Hillariöst!

Sedan blev det söndag och jag tillbringade min dag på jobbet. När jag jobbat klart för dagen kände jag mig extremt sugen på att ta en runda och köpa lite kuddar till balkongen. Okej, i helgen som gick såg det i alla fall ut som om våren var på ingång, en önskan som blev förbytt i en smärre snöstorm på måndagen. Inser ironin i att jag tog ut segern i förskott, men nu har balkongen i alla fall piggats upp med lite textil och vårfärger. Och idag är det vår igen!





Nya kuddfodralen "Valborg" och de lila filtarna som inhandlades på Rusta i höstas.
Ignorerar man dörren som för tillfället huserar där i bakgrunden kan man nästan drömma sig bort till härliga vår- och sommardagar med mysigt balkonghäng. Längta, längta, längta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback