En underbar vecka

Åh, vilken kanonvecka jag har haft! Fastän det gått riktigt snabbt har jag verkligen hunnit med massvis av roliga grejer - inte konstigt att det vart dåligt med tid till uppdatering här.

I tisdags kom Emmi hit för att bo hos oss i ett par dagar och det var helt klart veckans största höjdpunkt! Tisdagen tillbringade vi med en långlunch på stan, en tur till Väla och ett par glas vin på kvällen. Det var nämligen hög tid att fira fröken Dahlqvists examen då hon numera är klar med sina universitetsstudier i Göteborg. Det är inte klokt vad åren har gått fort!

Onsdagen ägnade vi därefter åt city-sightseeing i vårt fina Helsingborg och jag passade på att visa Emmi allt det där man borde se när man besöker sundets pärla. Rättare sagt, det man får nöja sig med mitt i vintern då de flesta smultronställena är stängda. Det blev en helt underbar fika i hamnen på Espresso Houses uteservering (!) där vi passade på att njuta av solen som tittade fram. Det kändes nästan som vår där ett tag och det var verkligen livet på en pinne att sitta och snacka skit i timmatal med en av sina absolut närmaste vänner!

Emmis vistelse fortsatte sedan med lite shopping, filmmys och tedrickande. På torsdagsmorgonen var det dags att vinka adjö, något som kändes helt okej med tanke på att vi sågs redan dagen därpå igen. På fredagen var vi nämligen hembjudna på middag hos Månsson följt av filmen "En gång i Phuket" på bio. För övrigt en riktigt rolig film som varmt kan rekommenderas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback