Första december

Imorse var det magi i luften då jag slog upp mina bruna. Där ute hade snön lagt sig under natten och hela jag fylldes med världens julstämning! December var äntligen här!

Med en riktig mysfrukost kurade vi upp oss i soffan framför det efterlängtade första avsnittet av julkalendern. Jag tror att alla i min generation som växte upp med Greveholm var lika förväntansfulla inför denna premiär, och när signaturmelodin drog igång var nostalgin på hög nivå! När sedan Harlösa omnämndes och äntligen fick den mediala uppmärksamhet som orten förtjänar, blev jag fullständigt lokalpatriotisk och jublade HÖGT i soffan! Äntligen finns det en anledning att vara stolt över min hembygd!

Denna första dag i julmånaden följdes upp med tåget till Hjärup för en riktig mysdag med Emmi och Månsson. Det bakades lussekatter i alla dess former, det dracks glögg och lyssnades på julmusik, och ett och annat asgarv brändes av framför "Sunes jul". En riktig toppendag med andra ord!

Även kvällen följdes upp på bästa sätt i Lund tillsammans med Björn, Rebecka, Sandra och Anders. Det blev lite vin och snack till "Så mycket bättre" och kort sagt en kanonbra avrundning på en riktigt härlig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback