En helg på landet

Denna helg har jag spenderat i krokarna kring Harlösa. Igår åkte jag nämligen hem till mina föräldrar för ett dygns mysig samvaro - och lite grann för att jag ville isolera mig för att inte kunna ha några ursäkter för att inte plugga. Efter en sjukligt effektiv lördagseftermiddag var det dessutom dags för middag i Tvedöra. Emmi var nere och hälsade på i helgen, och det blev en riktigt mysig middag tillsammans med Emmi, Månsson och Nilla. Vi käkade kokta kronärtskockor och hemmalagad pizza, vi kollade på en katastrofalt dålig skitfilm och vi skrattade så mascaran rann. En helt underbar kväll tillsammans med goda vänner!

Söndagen idag har långt ifrån varit en vilodag. Jag har pluggat som om det inte fanns någon morgondag (även om det känns som om man knappt kommit någonvart i den tjocka boken...), vi har druckit kaffe på altanen i den härliga höstsolen, jag har gosat med två busfrön till hundar och haft en mysig dag med mamma och pappa.

Här och nu är jag tillbaka hos min älskling i Helsingborg, och här har det SWOT-analyserats för fulla muggar inför morgondagens plugg. Därför har jag verkligen förtjänat en stunds avkoppling och tänker avrunda kvällen med den nya Robert Gustafsson-serien på fyran.


Världens sötaste Zack - jag vill också ha en vovve att gosa med i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback