16-18 september

Med risk för att upprepa mitt förra inlägg, men oj vilken härlig helg jag haft! Eftersom vi inte hade några föreläsningar i fredags passade jag på att jobba istället - helt perfekt att kunna kombinera. Senare på fredagskvällen var det äntligen dags att hälsa på på Rebeckas och Peos gård, och det blev en sjukt mysig kväll tillsammans med tjejerna och våra respektive. Jag blev dessutom alldeles tokförälskad i marsvinet Malte, och var bra nära på att smuggla med honom hem i jackfickan då det var dags att vända hemåt i natten. Tack för en sjukt trevlig kväll, Rebecka!

Lördagen innebar den andra helgen i rad då kräftskiva stod på schemat. Vi var hembjudna till Edona och Tobbe tillsammans med en hel hop trevliga människor, och det blev en urmysig kväll då vi fick lära oss en hel del underhållande förkortningar och praktiska uttryck. Senare på kvällen tackade jag och Björn för oss och begav oss vidare för en stund i biomörkret. Vi såg den otroligt fina filmen Midnatt i Paris, och efter filmens slut gick vi hand i hand från salongen och nynnade glatt på signaturmelodin. Rekommenderas!

Lagom trött efter helgens alla trevligheter avrundade jag sedan söndagen på jobb. Med andra ord har det varit en helg där jag hunnit med otroligt mycket, och det gillas! Nu har jag fyllt på ett rejält förråd med positiv energi inför denna nya vecka. Förhoppningsvis blir det även lite tätare mellan blogginläggen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback