Helgen i efterskott

Oj, vad dålig jag är på att uppdatera! När jag väl tar mig tid att skriva om helgen har halva nästa vecka redan passerat, men nu struntar vi i det! Helgen som gick var nämligen hur bra som helst och väl värd att nämnas!

I fredagskväll åkte jag till min syster i Lund för en riktig myskväll. Vi tog en sväng på Nova för lite shopping, vi beställde hämtmat från Ulrikedal och sen såg vi på Idol och blåste upp ett okänt antal ballonger. Sandra var nämligen i full gång med att fixa en överraskningsfest för sin pojkvän Anders till på lördagen, och som den snälla syster jag är gjorde jag naturligtvis allt jag kunde för att hjälpa henne!

Mitt i natten vaknade vi av vad som lät som ett pistolskott som avlossades inifrån vardagsrummet. Fullkomligt vettskrämda insåg vi att det var en av ballongerna som gått i kras, så därefter var det ungefär med ett öga öppet som jag somnade om igen.

Lördagen sedan innebar fullt med förberedelser för den stora överraskningsfesten! Vi lagade massvis med pajer, vi plockade dekorativa höstlöv, vi hämtade en gigantisk födelsedagstårta och pyntade lägenheten för kvällens födelsedagsgris. När sedan gästerna var på plats var det en mycket överraskad (och något chockad!) Anders som klev över tröskeln och möttes av all uppståndelse!

Typiskt nog hade jag ingen kamera med som kunde föreviga allt det roliga. Skärpning på den fronten gäller till nästa fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback