Mysfredag

Idag har jag tillbringat dagen tillsammans med mina fina föräldrar. Efter att jag var klar i skolan stack jag direkt hem med förhoppning om att hinna dit före mamma och pappa hade anlänt. Tji fick jag - och kanske framförallt mina föräldrar, som tålmodigt väntade på parkeringen på att jag skulle komma hem.

När vi väl kommit upp i lägenheten blev det fika och mys. Eftersom vi har en ganska liten frys gällde det att tunna ut lagret av kanelbullarna jag bakade för ett par veckor sedan och som numera upptar typ en tredjedel av frysen. Särskilt viktigt nu när det snart måste göras plats för julens lussekatter!

Efter fikat blev det en tur till ett blåsigt och kallt Råå. Pappa insisterade nämligen på att spatsera längs strandkanten för att leta stenar till sin samling, allt medan jag, mamma och Gizmo stod och skulade från duggregnet bland sjöbodarna. Lycklig över sina nya stenar gick pappa till slut med på att lämna kylan och styra kosan mot en varmare tillvaro. Väla, here we come!

Tack för en himla mysig fredag, mamma och pappa. Jag älskar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback