Julmarknad och penseldrag

Idag har jag inte kunnat hålla mig längre. En styck julgardin och en styck julstjärna (dock inte tänd ännu!) har åkt fram i arbetsrummet. Jag gjorde en kompromiss med mig själv och lyckades rättfärdiga beslutet genom att adventsstäda vart och ett av rummen efter hand. Win-win!

Denna söndag har dessutom inneburit julmarknad i Råå tillsammans med min syster. Tyvärr levde den inte riktigt upp till våra förväntningar, men det blev i alla fall en stunds mysigt strosande bland julskyltningen på Sjöfartsmuseet och bland husen längs stranden. I Råå startar man tydligen julen en vecka före advent och med tanke på att ALLA hade tagit fram ljusstakar och stjärnor låg till och med min tjuvstart i lä! Tack Sandra för en härlig dag!

Kvällen har sedan tillbringats med tentaplugg och målning utav kökspall. Pallens träslag passade nämligen inte alls in med det nya möblemanget som fått flytta in i köket, varför det blev rentav tvunget att måla om den vit. Två lager färg är numera påpenslade, fortsättning följer imorgon då den förväntas att bli klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback