Insikt efter tentan

Så var tentan skriven. Det där som jag trodde att jag aldrig skulle ta mig igenom och som kändes helt omöjligt när kursen började. Under kursens gång har jag svurit högt (och ofta!), jag har slitit mitt hår och mest av allt velat skita i allt och lägga ihop det hela.

Någonting har hänt på vägen. Jag kan inte påstå att det dykt upp glödlampor som i serietidningar då polletten till slut ramlar ner, men kanske någonting som liknar det. Jag har gått från att inte ha den blekaste om vad jag håller på med till att faktiskt få ett och annat hum om vad som är i görningen. Det trodde jag inte när jag började, det kan jag säga.

Därför är jag sjukt nöjd över att jag faktiskt, långt om länge, började förstå saker. Det blir min största triumf under den här kursen - jag förväntar mig inget megaresultat direkt, men det är faktiskt helt okej. Och det är stort för att komma från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback