Dagen idag...

...har spenderats med en tur på stan för att hitta present till mitt hjärta. Han fyller nämligen år på söndag, och i år kändes det svårare än någonsin att hitta den perfekta gåvan. Så här i efterhand känner jag mig dock mycket nöjd med dagens inköp!

Ett par timmars jobb har det också hunnits med idag efter att ha blivit inringd imorse. Helt perfekt avrundning på kvällen med trevliga kunder och härliga kollegor, och sedan en stund tillbaka är jag hemkommen igen. I detta nu pågår en mental uppladdning inför morgondagens höjdpunkt - Sjöbo marknad. Det är säkert flera år sedan jag var där sist, så nu ska det bli ganska spännande att bevittna detta ståhej.

Alldeles nyss pratade jag med min kära mor i telefon och tilldelades klara direktiv för morgondagen. Då väderprognosen talar för regn gör vi nämligen klokt i att utrusta oss med kläder efter väder. Därför har jag passat på att, helt strategiskt, införskaffa ett sprillans nytt paraflax som ska skydda mig från ovädret. Dessutom fick jag meddelat att det finns stövlar att låna om det skulle krisa sig ordentligt, för har man en gång bestämt att det blir marknad så kommer det att bli det oavsett. Inga ursäkter och inga undantag. Vidare rapport dyker säkert upp imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback