Plötsligt i Hässleholm

En händelserik helg har passerat sen jag skrev här sist... så det är väl lika bra att dra detaljerna nu på momangen!

I fredags var det dags för glöggmys hemma hos Carro. Efter att ha mött upp Månsson på centralen i Lund hoppade vi snabbt ombord på tåget som vi innerligt trodde skulle ta oss till Eslöv. Innan jag fortsätter ska det tilläggas att jag åkt otaliga gånger längs denna sträcka, varför jag borde ha full koll på vilka stopp som gäller. När vi börjar närma oss välbekanta miljöer och tåget fortsätter dåna på i raketfart börjar vi därför ana oråd. Jag hasplar fundersamt ur mig att det "minsann borde vara Eslöv nästa", vartefter Medborgarhuset, Ica Kvantum och Carros lägenhet passerar vårt kupéfönster i en skrämmande fart. Det var Eslöv!

Här och nu utbryter ett okontrollerat asgarv blandat med panikslagna tillrop. Vilket tåg har vi egentligen hamnat på och vart är vi på väg? För att bringa klarhet i det hela påbörjar jag och Månsson en dramatisk språngmarsch genom tågset efter tågset. Långt om länge får vi tag i herr konduktören som informerar oss om att vi är på väg mot Kristianstad (!), men att nästa stopp kommer bli Hässleholm (!!). Det återstår inget annat för oss än att segla ner på var sitt tågsäte, fortsätta skrattfesten och åka och vända i Hässleholm. Drygt två timmar efter utsatt tid når vi slutligen Eslöv och ansluter till glöggmyset. Summa summarum en genomtrevlig och oförglömlig kväll!

Så vad mer, förutom en tripp på spåret, har helgen bjudit på? Jo, en gran som numera pryder vårt vardagsrum. Med bara ett par dagar till dopparedan fullkomligt dignar våra kvadratmeter av julstämning, och som jag älskar det!


Älsklingen i pyntartagen!

Sätter stämningen...

...taadaa!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så mysigt ni har det

2011-12-19 @ 20:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback