En-alldeles-för-nära-julen-tenta

Idag har jag tillbringat fyra och en halv timme på Sundspärlan med att skriva tenta. Lagom kul sådär en fyra dagar innan julafton och man egentligen bara vill ha jullov, men det är bara att bita ihop. Måste säga att jag tyckte den var riktigt svår dock... Kändes lite som att jag hade pluggat på fel grejer, men efter att ha gjort mitt bästa kan jag bara hoppas på att jag har klarat den.

Resultatet är ju utlovat till innan jul (!), så jag lär få reda på det vilken dag som helst nu. Tycker faktiskt ganska synd om våra stackars lärare som måste sitta och rätta närmare 300 tentor mitt i all julstress - hur ska det gå med deras paketinslagning, uppesittarkväll och klädsel av granen? Mer än en gång har scenariot där jag iklär mig rollen som den som räddar julen, spelats upp i mitt huvud. Typ som Grinchen, fast tvärtom liksom!

...och förresten! Jag bara måste visa min helt ljuvliga julstrumpa som (långt om länge!) blev klar igår. Vet inte hur många timmar jag lagt ner på den, så nu är det upp till bevis hur mycket det har uppskattats. Björns gåva i strumpan på julaftonsmorgon får väl utvisa det hela!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback