1:a december

Första december och vi har nu äntligen klivit in i julmånaden. Sanningen att säga har jag nog befunnit mig i denna månad rent mentalt nu ett bra tag, men nu kan man säga det utan att skämmas!

Imorse kände jag mig lite sorgsen över att jag inte har någon julkalender att öppna. Inte ens en sån där rolig en från Ica, ni vet den där med rimmen. Dock fick jag en helt annan överraskning idag då tentaresultatet meddelades i skolan idag. Jag var verkligen riktigt nervös över hur det hade gått eftersom jag tyckt att kursen varit det svåraste jag gjort hittills. Därför blev jag mäkta överraskad (och överlycklig!) då jag fick ut tentan undertecknad med ett VG! Jag blev verkligen sjukt stolt över mig själv att jag lyckades ta mig hela vägen fram, så det var lätt bättre än alla andra kalendrar tillsammans!

På tal om julkalendrar så började ju årets julkalender på tv imorse. Eftersom den gick på tok för tidigt för att passa min sovmorgon och på en på tok för dum tid ikväll som krockade med vår storhandling, har jag ännu inte sett den. Tänkte kika på den på playen nu innan jag går och lägger mig - håller tummarna för att den är något att hänga i julgranen! Om så inte är fallet så såg jag ju trots allt på julkalendern från -94, Håll huvet kallt, häromdan efter att jag helt överlycklig hittat den på dvd på Åhlens. Även om jag bara var 5 år när den visades kommer jag ändå ihåg små, små fragment från denna fantastiska historia, så det var riktigt nostalgiskt att se den igen! Det absolut bästa var nog när den vresige karaktären Gränsemyr, spelad av fantastiske Per Oscarsson, iklädd hela tomtemunderingen paddlar iväg i en kajak. ÅH, vad mitt hjärta smälte där ett tag!

Visst minns ni?!

 


Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Jag kör också en julkalender på Biggest-Loser.se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback