Summera ännu mera

Jag har kommit på hur otroligt lätt det är att göra allting annat än just det där man borde. Hur lätt det är att klicka runt på Facebook när man istället borde plugga, hur lätt det är att få för sig att man plötsligt bara måste diska (när man egentligen fortfarande behöver plugga) och hur lätt det är att hellre prioritera cykelreparationer än att faktiskt plugga.

Ingen kan väl undgått att jag har en tenta nu på måndag. Ekonomiska begrepp är det som ska betas av, och för tillfället är jag alldeles överöst av böcker inom kalkylering och redovisning. Det är faktiskt till och med så att jag inom en mycket snar framtid antingen kommer börja drömma mardrömmar om bokslutsdispositioner eller helt enkelt kommer byta ut min DNA-uppsättning mot en resultaträkning.

Men på det hela taget fortsätter jag att intala mig om att det nog kommer gå vägen. Det börjar kännas mycket, mycket bättre än det gjorde i början - men nog vill jag att det ska gå bättre än bara bra. Därför kommer jag att fortsätta att plugga med jämna mellanrum, göra strategiska avbrott för sådant som ju "bara måste göras" och om några timmar susa ner till Campus och summera lite mera. Lite, lite mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback