Äntligen helg!

Veckans bästa dag är här och en hel helg ligger framför mig! För en stund sedan kom jag hem ifrån dagens redovisning i ekonomistyrning, och som jag nämnde för nån dag sen har det varit en rätt knagglig väg igenom vårat arbete. Ett okänt antal timmars slit skulle alltså slutligen dokumenteras, och på det hela taget kändes det ganska bra när vi väl var klara. Då vi började caset i måndags kan jag villigt erkänna att jag stundtals undrade vad jag gett mig in på, och då vi imorse förberedde oss för redovisningen var vi nog alla rätt nervösa. Det kändes i och för sig ganska bra att de flesta - kanske rentav alla? - grupper var mer eller mindre osäkra på sina svar och resultat inom företaget, och att gå från skratch till fullärd på en vecka hade varit att ta i. Alltså tycker jag att det var riktigt bra jobbat av gruppen att vi lärde oss så mycket på så kort tid!

Nu är det alltså helg och en himla massa roligheter ligger framför oss. Alldeles strax ska jag och Björn bege oss till Väla för en stunds shopping - det ska jag verkligen unna mig efter mina första veckor av utbildningen (hörde ni förresten vem som, tillsammans med två andra, uppnådde bästa resultat på tentan av alla 320 nya studenter på programmen? Ja, det stämmer!) - och framåt kvällen blir det fortsatt fredagsmys.

Lördagen kommer sedan innebära fest i Lund hos en från våran nollningsgrupp, och sen på söndag blir det till att träffa tjejerna för att fira att Johanna kommer ner från Dalarna. En urmysig helg, med andra ord, och nu kickar vi igång den på direkten! Fredag, fredag, fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback