Längesen vi sågs

Här har inte hänt nånting på mer än två veckor. Inspirationen för att skriva har inte riktigt funnits, och egentligen vet jag inte om den gör det nu heller. Fast ett livstecken får man väl lov att ge ifrån sig!

Imorgon är det december och det är redan skitkallt. Hela Helsingborg har förvandlats till ett vinterland med snö i stora drivor, och fastän att jag helst av allt skulle vrida fram tiden tills det var sommar, sol och varmt igen så måste jag ändå säga att jag tycker att det är lite småmysigt. Jag menar, tidigare hade man ju nästan vant sig vid tanken på att växthuseffekten skulle eliminera allt vad snö och vinter hette och låta dagens ungar växa upp utan vare sig "snön ligger vit på taken och endast tomten är vaken" eller tomtens släde (för på vilket underlag skulle slädens medar köra på?). Jag tycker det är bra att vi återigen får uppleva en riktigt vintrig jul!

 

På tal om jul och kyla känner jag en fruktansvärd lust att bege mig ut och resa. Att, för åtminstone ett tag, fly undan vardagens alla måsten och förpliktelser och bara, liksom, leva. Att känna kroppen fyllas på med energi och bara komma bort från allt. Det hade vart nåt det.


Kommentarer
Postat av: Taraldadele

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback