...eller återupplivning?

Men okej, vi ger det ett försök till dårå. Kanske blir det inte särskilt flitiga uppdateringar här framöver, men ni kan nog räkna med en då och då. Som nu till exempel.

Vad händer i mitt liv just nu? Ganska mycket faktiskt - och jag gillar det! Utbildningen flyter på bra och jag lär mig mer och mer för varje dag. Det är så skönt att jag trivs så himla bra med det jag håller på med, och även om jag ännu inte har en aning om vad jag vill göra den dagen jag blir klar så hoppas jag att dessa tre åren kommer leda till att jag vet desto bättre när jag väl är där på andra sidan. Så till den som undrar nu så länge: träffa mig igen om tre år så ska ni nog få se på karriär!

Mellan alla föreläsningar, analysuppgifter och inför-tenta-pluggande har jag dessutom blivit antagen till ett mentorsskap som ordnas mellan Campus och låg- och mellanstadieskolor runt om i Helsingborg. Tanken är att man ska fungera som en förebild för ett barn under ett halvår och hitta på nya och roliga grejer att göra. "Mitt" barn är verkligen en toppentjej som jag ända sedan projektets början för ett par veckor sedan har haft riktigt roligt tillsammans med, och jag är övertygad om att detta kommer bli ett halvår där jag lär mig minst lika mycket av henne som hon kommer lära sig av mig. Verkligen en kanonidé!

Och ska vi tala om vår lägenhet... Ingen har väl kunnat undgå att vi ganska snart kommer lämna vilda västern här på Söder och istället flytta in i världens underbaraste bostadsrätt. För så är det - i slutet av december får vi nyckeln till vår underbara, fantastiska helrenoverade lägenhet (vilken även går under benämningen "Paradiset"!) - och lämnar därmed inbrottens epicentrum för en betydligt tryggare tillvaro. Jag längtar som en tokig tills det är dags att ge sig av, men innan dess ska det firas jul ordentligt i vår nuvarande lya. Ska jag erkänna har jag redan tjuvstartat med julmusik ur högtalarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback