8 november

En ny vecka är igång efter en helmysig helg. Samtidigt som denna helgen gick så fort att man knappt hann blinka så inleddes den ju redan i torsdags med turning och förfest i fören. Det sveptes Baileys-shots och Passoadrinkar snabbt som attan innan det bar av med båten några varv fram och tillbaka, och sedan avslutades kvällen med Monopol hemma hos Kicki och Jonas. En riktigt trevlig torsdag!

Fredagen tillbringades därefter i Hörby tillsammans med Emelie och lilla Minnah. Det var verkligen hur mysigt som helst att hälsa på hemma i deras hus, och det blev en genomhärlig dag med fika, lek och allmänt mys.
Framåt kvällen vände jag åter hemåt mot kära Helsingborg och tillbringade kvällen med tända ljus och den alldeles underbara filmen Julie och Julia. Finns det egentligen någon bättre skådis än Meryl Streep?! - NEJ!

 

På lördagen var det dags att fira morfars födelsedag med middag i Vollsjö. Även det blev en mysig kväll tillsammans med släkten, och efter alla trevligheter och firanden vände vi tillbaks till Harlösa. Här såg jag till att bli ordentligt ompysslad av mamma och pappa tills det att jag åkte hemåt på söndagskvällen, så på det hela taget har det varit en himlans mysig helg som varit precis det jag behövde mitt emellan allt plugg. Nu har jag energi för hela denna vecka som nu ligger framför oss, och jag ser fram emot en himla massa höjdpunkter. Ni vet vart ni hör det först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback