Tiden går så fort just nu...

Nu har jag varit helsingborgsbo i nära på en vecka och jag har inte ens gått ut med det officiellt. Så nu gör jag det: jag är helsingborgsbo! Adressändrad, inflyttad och snart riktigt i ordning. Alltihop känns himla bra i vårt nya hem, och efter ett besök av mamma och pappa elektrikern fram till småtimmarna igårkväll har vi numera också ljus och lampor i alla skrymslen och små vrår. Himlans fint är det!

Idag steg jag upp i tidiga ottan för att sätta igång på riktigt med projektarbetet vi ska skriva nu om Pärnu. Sanningen att säga var väl inte fokus helt och hållet på det inplanerade, för det är ruggigt lätt att skjuta upp det ännu mera när man ändå har ett par veckor på sig. Dock så hatar jag egentligen att vara ute i sista minuten - för att det ska kunna göras underverk behöver man utrymme för att bolla idéerna till kors och tvärs. Rom byggdes ju heller inte på en dag.

Resten av dagen har sedan tillbringats i Lund på födelsedagsfirande hos Linn och Erik. De tu hade bakat finfina födelsedagstårtor som smakades under roande samtalsämnen, och det var riktigt kul att träffa alla dem som man inte träffat nu på länge. Med andra ord en himla trevlig kristi himmelsfärdsdag (känns det förresten inte ganska förlegat att fortfarande envisas om att göra dagen röd och allting stängt?), och imorgon blir det fortsatt födelsedagsfirande för min kära mor i Harlösa. Nästa: myspys i soffan framför några avsnitt Vänner. Så ska torsdagarna göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback