Taggtrådstuggande och uppladdning

I detta nu spenderar jag de sista skälvande timmarna innan tentan ska skrivas. Min magkänsla säger mig att det kommer gå bra och att jag har koll på det där som jag måste hålla koll på, men trots det tränger sig nervositeten på och bankar rätt rejält. Igår såg jag i alla fall till att inte ägna sista dagen åt att panikplugga i ångest - istället såg jag till att omringa mig med sådant som jag tycker om. Det blev ett härligt badmintonpass med fröken Månsson, det blev en tur till Plantagen för inhandlande av vårblommor, det blev planterande av ett helt blomsterarrangemang med påskstuk som nu står dekorativt på bordet och det blev en lugn och skön kväll tillsammans med Björn.

Jag tror att det funkar bättre (i alla fall är jag övertygad att det gör det för min del) att börja plugga flera veckor innan och sprida ut det över en längre tid för att det ska fastna och stanna kvar där. Återstår att se om bara några timmar - kör hårt nu, Linda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback