Plugg, plugg, plugg är historian om mitt liv

Just nu befinner jag mig minst sagt i en bubbla. Verklighetens under går mig obemärkt förbi och vardagen har ersatts av en allt mer stegrande hysteri. Det är tentatid för fulla muggar och jag är verkligen ett nervvrak.

All min möjliga tankeverksamhet upptas just nu av turismens alla former. Det är hållbar turismutveckling, det är en handfull historiska återblickar, det är Pine & Gilmores marknadsföringsteori, det är kulturarv på display, det är den förskräckliga Torremolinoseffekten, det är konkurrenskraftig platsmarknadsföring, det är upplevelsens materialitet - det är lite grand för mycket.

Fram till torsdag och att tentan väl är skriven kommer jag om möjligt ännu mer gå in i mig själv och nöta in en massa info. I själva verket både älskar jag och hatar jag det där med att befinna sig i tentabubblan: det känns häftigt att kunna plocka fram långt mycket mera hjärnkapacitet än man trodde vore möjligt och att pressa sig själv ännu lite mera än man trodde att man orkade, och när det väl är över känns det verkligen som om man har tömt huvudet på allt man hade i det. Men att kämpa mot tiden som obevekligen tickar på i ett rasande tempo fram mot tentadagen är ett ganska stressande moment som blir rätt jobbigt. Det ska minst sagt bli ruggigt härligt när det väl är över!


Hemligheten bakom att göra pluggandet lite mindre outhärdligt: illustrera med trevliga och funktionella bilder
Lägg märke till Franklin porträtterad som en djävul - betydligt mera slagkraftigt om författaren som vi samtliga kursare är rörande överens om förvirrar till det en hel del...

Värt att jämföra med tidigare erfarenheter är i höstas då jag läste religion och avbildade en minst sagt detaljerad Jesus med törnekronan och höftskynket. Nog för att det är något paradoxalt att jag ritar djävulen på kursen som jag faktiskt älskar och att jag inte gjorde det på religionskursen som jag faktiskt inte hade särskilt mycket till övers för. Tur att jag har hittat rätt i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback