Men vem är Gangsta Joe?

Igår kväll gav jag (efter ett okänt antal tappra försök) upp mitt projekt att lyckas ta mig igenom John Ajvide Lindqvists Människohamn. Även om jag vet om att boken har fått fina recensioner - och det var väl till och med lite därför som jag valde den - så går det bara inte längre. Bokstäverna var nämligen så pass små att jag var mer eller mindre tvungen att förvrida mitt ansikte till ett russin så fort det var dags för en stunds läsning, och det förstår ju alla att det inte funkar i längden.

Därför stegade jag med bestämda steg bort mot bokhyllan för att byta ut den mot någonting med större bokstäver. Lotten föll på Jens Lapidus Aldrig fucka upp, och nöjd med mitt val intog jag en stenhård attityd - helt i symbios med bokens titel. Därefter utspelades följande dialog mellan mig och min älsklingsbjörn:

- Först "Snabba cash" och nu denna, jag känner mig så gangsta när jag läser såna böcker!
- Ja, för du är ju väldigt gangsta, Linda. Gangsta YO och allt sånt dära!
(Efter ett utlåtande som detta försjunker jag ett tag i en betänkande tystnad)
- Men... Vem ÄR egentligen den där Gangsta Joe?!

Som ni förstår har jag ju tappat ansiktet redan nu på förhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback