Göteborg och TUR-mässan

I helgen drog Helsingborgs turismstudenter upp till Göteborg för ett besök på den årliga TUR-mässan. Till en början var det nära att vårt äventyr fick ett slut innan det ens hade börjat - valda delar av resenärerna blev nämligen fast på ett tåg med ett strömavbrott någonstans mellan Gunnesbo och Kävlinge (jag kan intyga att denna plats mycket väl skulle kunna aspirera som änden på jorden) - men tack vare en vänlig busschaufför och tålmodiga medstudenter kunde vi lyckligtvis hinna med bussen med bara en timmes försening.

Väl uppe på TUR-mässan var det himlans mycket liv och rörelse. För mig som älskar att resa var det verkligen ett paradis på jorden, och vi måste alla sett ut som lyckliga barn i en gigantisk godisbutik. Utställare från hela världen var på plats och marknadsförde destinationer och resmål som man tidigare knappt visste existerade, det bjöds på intressanta föreläsningar och seminarium med en mängd aktörer och bolag, och på det hela taget var det ett utmärkt sätt att träffa branschen och komma ut i verkligheten. Nu är jag bara ännu mera säker på att jag hittat rätt i den väldiga utbildningsdjungeln och verkligen funnit den väg som jag vill vandra.

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad kul! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback