Från Flyinge till Göteborg

Just nu är jag just så härligt trött som man bara kan vara efter en alldeles underbar helg! Det hela började redan i fredags då det var dags för grillkväll hos Emmi i Flyinge, och ska man vara riktigt exakt började det redan då jag förlorade mobilbatteriet och var utan kontakter mitt emellan Eslöv och Höör. Efter mycket om och men lyckades jag få låna telefon i en butik (valet föll på en butik med barnkläder, eftersom jag trodde att det var där det skulle vara störst chans att det jobbade vänliga, förstående och hjälpsamma personer), och när jag äntligen lyckats få tag i Emilia kunde vi utan problem köra vidare mot Emmi. En himla trevlig kväll tillsammans med åtta tjejer, somrigt och grillat och en övertygande vinst i Pop och rock. Tack för en härlig fredag, tjejer!

 

Igår lördag var det exakt 14 månader sedan jag och Björn blev tillsammans, och detta skulle vi självklart fira så det stod härliga till. När jag hade jobbat klart för dagen och återvänt till Helsingborg skulle vi fira med att gå ut och äta, och det hela blev en långt mycket dyrare (men godare!) historia än vi någonsin hade anat. Lotten föll på Helsing Bar, en urmysig lounge restaurang med förträfflig mat och utsökt vin. Ja, vi kan väl låta notan vara osagd, men tur är det ju att vi båda är hårt arbetande ungdomar. Det kostar helt enkelt att ligga på topp.

Igårkväll kom vi också på den briljanta idén att ägna söndagen åt en något spontan roadtrip upp till Göteborg. Jag hade ju fått oväntat ledigt från jobbet en söndag som denna, och istället för att riskera dåligt väder på vår löst inplanerade Österlenstripp blev det istället västkusten som bjöds på ett besök. Det blev verkligen en alldeles underbar dag med schlager i bilen (tro det eller ej, men Björn sjöng högst!), käk på Slimfood, ett varv på Nordstan med en stunds shopping och en tur på Liseberg. Min kära pojkvän lyckades vinna både 2 kilo schweizernöt och en hund med boxningshandskar, så nog måste man säga att vi gjorde succé bland folket.
En alldeles underbar helg!


Tummen upp för Björn efter en lyckad snurr på chokladhjulet!

Efter segern i chokladhjulet gjorde Björn sig snabbt redo för nästa kraftmätning...

...vilket slutade med att vi fick den nya familjemedlemmen Buster på halsen
(han är mycket snällare än han ser ut att vara!)

Sånt här händer nog bara i Göteborg...

...tur är det att vi blev normala igen.
Jag älskar dig Björn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback