Sköna måndag

Idag har det vart min andra lediga dag på raken - vilket inte är något vanligt förekommande i sommartider som dessa - och jag har hunnit med en hel del grejer. Imorse började jag dagen med klippning på Frisyrmakarna, och jag blev riktigt nöjd med det fina resultatet. Glad och lycklig med den nya frisyren begav jag mig sedan vidare för en tur på stan där jag passade på att uppdatera garderoben inför resan till Rom. Ett linne och en tröja blev det, och tillsammans med klänningen och skorna som fyndades i Göteborg under gårdagen är jag nu redo att möta Italien. Längta, längta, längta!

Framåt kvällen var tanken att jag och Björn skulle lira ett parti kubb nere i parken, och knappt hade vi hunnit sätta upp träbitarna förrän ett helt gäng ungar plötsligt hade gjort oss sällskap. Det är fortfarande ganska oklart vad min lagkamrat egentligen hette, men han var en snäll och duktig medspelare för vårt lag som tog hem segern. Jag och Björn har nu alltså blivit officiella lekledare för kvarterets alla barn, och när en liten kille ställde något komiska frågor om vi två var gifta förstod man att åldern var ett faktum. Uppfattade man verkligen folk i 20-årsåldern som gamla när man själv var liten? Ont-i-magen-roligt, faktiskt!

 

För övrigt har min dag förgyllts med ett paket som kom med posten. Det var min kära beställning ifrån finfina butiken Calimero som kommit fram till Helsingborg, och jag var alldeles lyrisk då jag upprymd och lycklig slet av omslagspappret. Min älskade knäckebrödslåda är äntligen min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback