Sommarmys

Idag har jag vart ledig och gjort allt för att få en så härlig dag som möjligt, vilket jag måste säga att jag har lyckats väldigt bra med. Dagen börjades med en promenad längs stranden med Edona, och under två timmar avverkade vi såväl kilometrar som varierande samtalsämnen. Bästa starten på dagen!

Förutom strandpromenader har jag också passat på att ta en vända ut till Plantagen i Rydebäck. De numera stendöda växterna i vardagsrummet hade dagen till ära kasserats i soppåsen (vilket egentligen var flera veckor över tiden) och det var dags att bege sig ut på jakt efter ersättare. I skrivandets stund inser jag dessutom att vuxenpoängen bara haglar nu för tillfället med tanke på att jag spenderar mina lediga dagar med nöjen såsom blomstershopping, men vad förpliktigar inte ett liv som ett-år-sedan-man-flyttade-hemifrån? Jag gillar det!

Kvällen har därefter tillbringats med min älskade sambo på stranden i Råå. Det laddades batterier tillsammans med picnic i sanden, och sedan var vi redo för en rafflande kamp minigolf. Vem som sedan stod på prispallen behöver vi kanske inte nämna - det kan räcka med att säga att jag blev tvåa! - men det var en himla mysig kväll som avrundades med en promenad längs vallarna. Och ska man tala om vinster så värderar jag nog min seger i Alfapet vid hemkomsten som snäppet vassare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback