Sista dan som sjukskriven

Idag har jag haft en riktigt bra sista-dag-som-sjukskriven-dag!

Dagen började med en tur till Landskrona för att möta upp Emelie och lilla Minnah, och istället för planerna om Ven valde vi att styra kosan bort mot Borstahusen för en promenix längs stranden. Under ännu en dag med strålande sol och riktig sommarvärme blev det en urmysig utfärd på alla sätt och vis, och när vi efter ett par timmar kramades adjö var vi allldeles genomvarma efter allt solsken.

Kvällen har sedan bjudit på ett par timmar i biosalongen tillsammans med Chris och filmen Eclipse. Alldeles underbar film får jag säga att det var, och jag kan inte annat än att ta tillbaka alla glåpord jag kastat över Twilightfenomenet. Jag skyller på att jag inte alls var insatt då jag yttrade mig om dessa hemskheter - efter att ha läst böckerna och numera även sett filmerna är jag faktiskt alldeles såld.

Som om det inte varit nog med härligheter denna dag har det också kommit glädjande besked så det stått härliga till. Idag kom ju nämligen antagningsbeskedet för universitetet, och i höst kommer jag äntligen påbörja min utbildning inom service management här i Helsingborg! Glädjen visste inga gränser när jag klickade in på beskedet, och det känns verkligen så himla underbart att allt slit med matten under vårens gång verkligen gav utdelning till slut. I september påbörjar jag min väg mot den karriär som jag hoppas och tror kommer bli helt rätt för mig, och jag känner mig verkligen motiverad och peppad på att börja plugga nu "på riktigt". Fy fan vad jag är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback