Plastic is fantastic

Har inte hunnit blogga på ett tag eftersom mina vakna pigga timmar numera innefattar återhämtning, vila och en och annan Panodil. Operationen i torsdags gick jättebra - jag blev omhändertagen som en prinsessa och fick den absolut bästa vården man kan tänka sig, och det kändes mer som ett mysigt hotell eller spa istället för ett sjukhus. Borta var de vita, långa sjukhusrockarna och de standardiserade Landstingetfiltarna, och istället fick man glida runt i en härlig morgonrock med tillhörande innetofflor. Jag hade kunnat tänka mig att bli inlagd ett par dagar!

Min lyxuösa tilvaro har dock fortsatt med ompyssling och vård hemma hos mamma och pappa. För ett par dagar framåt har jag checkat in på Hotell Lindvägen och passar på att bli ordentligt bortskämd. Som nyopererad gäller det nämligen att man tar det väldigt lugnt och undviker överansträngning, och därför gör jag det bästa möjliga av situationen och passar på att njuta i en solstol. Jag är så glad att operationen gått så bra som den har gjort - med undantag för häromkvällen då smärtan höll på att få mig golvad och avsvimmad har det gjort betydligt mindre ont än vad jag hade kunnat hoppats på. Jag trodde att jag skulle vara sängliggande och orkeslös i mina krampor ett par veckor här framöver, men lyckligtvis har jag mått betydligt bättre. Emellanåt undrar jag nästan om det inte borde kännas mera, men jag antar att mina värktabletter gör en hel del utav jobbet.

Nu är jag alltså sjukskriven i två veckor innan jag kan återgå till sommaren på Björnberget. Redan nu i veckan blir det återbesök på kliniken för att se så allt står rätt till och att det läker i rätt riktning, och om ytterligare en vecka kommer dem att ta bort stygnen. Jag känner redan en betydlig förbättring - både psykiskt som rent fysiskt - och det känns himla bra. Tänk vad läkare kan göra nu för tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback