Nystart och kursstart

En lugn och mysig helg har passerat och det är måndag och ny vecka. Var hemma i Harlösa i lördags och hade en myskväll med familjen med fruktsallad och gamla videoband med film sedan vi var små. Verkligen hur roligt som helst att kolla på, även om jag stundtals blev riktigt rädd för mig själv som i yngre dar påminde om en hjärntvättad sektmedlem. Det är väl tur att man ändrade bana sedan dess!

Gårdagen tillbringade jag och Björn på Ikea med att strosa runt bland möbler och inredning. Jag älskar verkligen Ikea - att gå omkring och titta på de möblerade rummen och fundera på vem som bor där, vilka personligheter dem har och vad de jobbar och sysslar med, och verkligen drömma sig bort - och jag förstod också ganska snabbt att detta lyckorus inte riktigt hade överförts på samma sätt till y-kromosomen. Det är nog en rätt så typisk tjejgrej.
I vilket fall vände vi hemåt, glada och belåtna, och i sällskap med alltifrån bokhyllekorgar och servetter till vispskålar och tidningsställ. En riktigt härlig söndag.

Om bara några timmar ska jag va' på plats i Helsingborg för kursintroduktion på Campus. Jag har riktigt höga förväntningar på kursen jag ska läsa, och det faktum att jag redan börjat läsa kurslitteraturen talar väl bara för sig själv. Det känns riktigt härligt att känna sig så här pass motiverad, och mer om detta dyker upp nån gång i framtiden. Håll till godo fram till dess, gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback