Lördagsplaner

Knappt har jag hunnit avsluta religionshysterin förrän jag återigen befinner mig med plugg upp över öronen. Just nu är det mattekursen som står i centrum för min tankeverksamhet, och med prov på tisdag är jag i full gång med att nöta och repetera. Även om matte inte är någon större favorit för egen del (jag intalar mig själv, och är hyfsat övertygad om, att min hjärna egentligen är skapt för andra grejer) så är det ändå ett nödvändigt ont som jag tänker ta mig igenom. När provet sen är avklarat är jag dessutom en fjärdedel igenom kursens innehåll, och förhoppningsvis ska det flyta på som bara den därefter.

Så här i plugg och tusen böcker vill jag återigen poängtera vikten av att omge sig med positiv energi. Igårkväll (eller rättare sagt i natt) läste jag ut Lars Keplers Hypnotisören som jag fick i julklapp utav Björns föräldrar, och det är verkligen en bok som jag varmt kan rekommendera. Ända sedan jag började läsa har jag vart helt såld och fast, och även om jag stundtals har fått tvinga mig själv att lägga den ifrån mig (till förmån för betydligt tråkigare kurslitteratur som tyvärr fick prioriteras högre mellan varven) har jag mitt emellan bibelcitat och religionshistoria återgått till Kepler (eller rättare sagt pseudonymen) som en form av belöning. Verkligen en bok som alla borde läsa, och verkligen en utmärkt julklapp!

Ikväll lämnar jag Lund ett tag till förmån för en tripp till Harlösa. Var ett tag sedan jag var hemma hos familjen nu, och det ska bli skönt att komma dit och bli lite ompysslad en kväll. Tills dess blir det dock en återgång till matteboken om jag ska hinna med min självdisciplin och tidsplanering. Tur man är så effektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback