2009 blir 2010

Då har vi lagt 2009 bakom oss och gått in i ett nytt decennium och 2010. Det känns väldigt skumt att skriva det, 2010, och det ser antagligen ännu skummare ut om man väljer att förkorta det. -10, liksom.

Så vad tar jag då med mig ifrån 2009?
Det var verkligen ett år som innehöll en hel del grejer. Det är svårt att välja ut och sålla bland alla händelser som inträffade, men för att inte göra inlägget allt för tjatigt ska jag göra ett försök.

2009 var året då jag
  • lämnade föräldrahemmet i Harlösa och flyttade hemifrån till Lund
  • reste runt i länder såsom Polen, Kosovo, Albanien och Tjeckien
  • jobbade min tredje sommar på Björnbergets servering, vilket innehöll alltifrån kraschade partytält på vilda kräftskivor till spektakulära synthdanser i bara strumplästen
  • hade en smärre beslutsångest i fråga om utbildningsval, och då jag pluggade alltifrån juridik till mångkulturalitet i form av litteratur och religion
  • tog ett smärtsamt avsked av min älskade moster, som alltid och för evigt kommer finnas i mitt hjärta
  • vann nya bekantskaper och fördjupade de gamla
  • fann mitt hjärta och träffade min älskade Björn Nilsson
Det sistnämnda är, utan tvekan, det absolut bästa som hände under tjugohundranio, och jag kan knappt fatta vilken tur jag haft som träffat världens underbaraste människa. Kärleken för Björn växer sig starkare var dag, och jag ser fram emot att möta framtiden med honom. Därför ser jag med stor glädje fram emot det nya året, 2010, ett år som kommer innebära ett liv som sambo. Detta året har verkliga potential att bli ett år att minnas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback